top of page
Search
  • Writer's pictureMirna Dizdarevic

TOP TOPA

Vrijeme ramazana (posta) u Sarajevu je stvarno posebno.

Iako nisam vjernik, poštujem i volim tradiciju, i od svakog praznika, pa i ramazana, uzmem ono što mogu.

Sarajevo za vrijeme ramazana, kako je bar meni ostalo u glavi, je grad koji postane mirniji, ljudi postanu vedriji i smireniji, a zrakom se proširi jedan poseban miris- miris somuna.

Na svakom ćošku možete naći somune, a ispred kultnih pekara tik prije iftara možete vidjeti kilometarske redove, jer apsolutno vrijedi čekati i najmanji komadić vrućeg somuna.

Kada pukne top i obilježi vrijeme za iftar, grad se potpuno utiša, i imam osjećaj kao da čitav grad meditira u istom trenutku, meditira uz svoja najdraža jela, i uživa sa obitelji.

Kada sam živjela u Sarajevu sve sam ja ovo vidjela i osjetila, ali nekako možda nisam doživljavala kao nešto što mi je bitno. Čim sam se preselila u Zagreb nedostajali su mi naši somuni, topa, i čitava atmosfera vezana za ramazan.

Topu sam možda pojela dva puta u životu, ali mi je toliko nedostajala da bi neko pomislio da mi je to omiljeno jelo.

Šta je to što u nama budi osjećaj nostalgije za hranom koja nam je uvijek bila pred nosom, odakle dolaze te emocije vezane sa brašno, vodu, i so?!

Iako mi je to i dalje enigma, moram priznati da za svaki ramazan bar jednom napravim topu, i pronađem nešto što sličnije sarajevskom somunu (kod sjajnog Poričanina).

Iako daleko od tog rajskog mirisa, i čitave sarajevske atmosfere, mogu je i dalje osjetiti i zamisliti sa svakim zalogajem.

Ja sam svoj recept za topu prilagodila onako kako ja volim, i rado ću ga podijeliti sa Vama.

TOPA A LA MIRNA

- 300 gr kajmaka

- 150 gr maslaca

- 3 velike žlice kiselog vrhnja

- 100 gr dimljenog sira

Istopiti maslac na tavi, i kada je istopljen, smanjiti malo temperaturu.

Dodati kajmak i lagano miješati dok se kajmak ne sjedini sa maslacem. Nakon toga, dodati kiselo vrhnje, i kada se i kiselo vrhnje sjedini, naribati dimljeni sir dok se topa ne zgusne.

Nakon toga prebaciti u željenu posudu ili tanjur, i uživati zajedno sa somunom ili lepinom.

Mljac!


-M.



146 views0 comments

Recent Posts

See All

25

bottom of page