top of page
Search
  • Writer's pictureMirna Dizdarevic

SVI SMO MI BAKLAVA

Prva asocijacija na Bajram mi je baklava.

Baklava je posebna slastica koju ja ne jedem nikada drugo osim na Bajram, i imam jako visoke kriterija što se nje tiče. Neću probati bilo kakvu, i po boji odmah znam je li to to za mene ili ne.

Predivno kod te slastice je da svaka porodica ima svoj recept, svačija baklava je drugačija, i čak i kada se trudimo rekreirati neku specifičnu baklavu, nikada nije ista.

Razmišljala sam o tome, i počela sam kopati po glavi sve baklave koje sam do sada probala. Sama pomisao na Bajram me prvo odvuče uvijek kod majke i dede, u njihovu kuću.

Deda koji je i dan danas picajzla, uvijek bi uredno postavio stol, majka bi bila zadužena za kuhinju, a svi mi koji bi se skupljali kod njih već smo se rasporedili ko šta donosi.

Sjećam se mirisa koji bi bio isti svaki Bajram, majkinih hurmašica, pite sirnice, baklave, i sreće koja se mogla vidjeti i u majki i dedi kada bi sva njihova “djeca” sjedila oko istog stola.

Bajrami su se promijenili s vremenom, nekih više nema, većina nas je rasuta po svijetu, ali meni i dalje najljepše sjećanje je upravo oko tog stola, i majkinog glasnog smijeha.

I kada razmišljam o tome kako to da su sve baklave različite, a sve one imaju tih par istih sastojaka, kristalno mi je jasno zašto.

Mi smo svi različiti, porodice su različite, stolovi su drugačiji, i sami ritual pravljenja baklave je drugačiji kod svih nas.

I kad bi svi imali isti recept za baklavu, iste pećnice, iste orahe, naše baklave bi bile u potpunosti drugačije.

To je ono što čini baklavu, ali i nas ljude, posebnim.

Isti smo, a različiti.

Biramo koja je baklava najbolja, baš kao što biramo i svoje prijatelje ili životne partnere.

Biramo one sa malo manje agde, neke sa malo više, kako nam je volja.

Neko ne voli previše oraha, neko ima previše mušica, ali i dalje nam je srce slatko.

Nikada ne možete pojesti previše baklave, svaki komad je upravo onoliko koliko Vašoj duši treba.

Bajrambarećula, i birajte ljude kao što ja biram baklavu.

BAKLAVA

- 1 kg mljevenih oraha

- 2 pakovanja jufki za baklavu (ili pitu), bitno je da su tanke

- 1 kg šećera

- 1 limun

- 200 gr istopljenog maslaca

- ulje

Pećnicu zagrijte na 200.

Od 1 kg šećera, odvojiti pet jušnih žlica i sastaviti sa orasima.

Tepsiju u kojoj ćete praviti baklavu pokapajte sa malo ulja, stavite jednu koru, nju isto pokapajte sa uljem. Ponovo stavite još jednu koru, pokapajte uljem. Treću koru staviti i na nju posuti mješavinu oraha i šećera.

Nastavite slagati baklavu tako da redate po dvije kore. Prvu pokapajte uljem, a na drugu orahe. Kore trebaju da budu ravnomjerno posute orasima da bude što ukusnija baklava.

Na kraju stavite tri kore bez oraha.

Baklavu izrežite, i pokapajte ravnomjerno istopljenim maslacem.

Tepsiju stavite u pećnicu, i čim porumeni smanjite temperaturu na 160 stupnjeva.

Baklava se peče 60 minuta.

Kada stavite baklavu da se peče, trebate staviti i agdu da se kuha.

Ostatak šećera stavite u lonac, prekrijte vodom tako da je par centimetra iznad šećera.

Kada provrije, smanjite temperaturu da se lagano kuha. Agdi treba nekih 50 minuta na laganoj vatri.

Pred kraj, pola limuna iscijediti u agdu, a pola izrezati tanko (ogulite koru prethodno) i ubaciti u agdu. Ostaviti 2-3 minute da se agda sjedini sa limunom.

Kada izvadite baklavu iz pećnice, polako je pospite agdom dok je još vruća.

Ostavite da se baklava skroz ohladi, i naravno, degustirajte.

-M.





202 views0 comments

Recent Posts

See All

25

bottom of page