top of page
Search
  • Writer's pictureMirna Dizdarevic

NIJE BUREK OD ŠPINATA

Postoji jedan fenomen zvani burek, kojeg ni ja baš u potpunosti ne razumijem.


Kada dolaziš iz Bosne i Hercegovine, imaš u sebi isprogramiran čip koji ti jasno rasčlani sve bitne vrste pita.


Burek je jedan, burek je sa mesom.

Krompiruša je pita sa krompirom.

Sirnica je pita sa sirom.

Tikvenica/ Tikvenuša je pita sa tikvom.

Zeljanica je pita sa špinatom (a još je bolja sa žarom/koprivom).

ITD…


Kada dolaziš iz Bosne i Hercegovine, svaki put kada vidiš burek sa (nečim) srce ti počne lupati brže, preznojavaš se, u nevjerici si, žila kucavica iskače momentalno.


Tako i ja, dolazeći iz BiH, prvi put kada sam vidjela burek sa sirom, burek sa višnjama, burek sa nutelom, burek sa jabukama, sam dobila simptome zvane “burek”.


Šta je to što nas tačno pogađa u srce kada je u pitanju obična pita? Da li se naš ponos probudi čim pređemo granicu? Nisam uspjela odgonetnuti fenomen bureka, i smiješno mi je da čak i meni, nakon dvije godine u Zagrebu, i dalje zatitra kada vidim burek da je sa bilo kojim drugim sastojcima osim sa mesom.


Da li će moji “burek” simptomi vremenom nestati, ne znam ni ja, ali jedno znam, a to je da je zeljanica moja najdraža pita.


ZELJANICA


- 500 gr svježeg mladog sira

- 500 gr kiselog vrhnja ili milerama

- 3 jajeta

- so po želji

- 150 gr istopljenog maslaca

- 1 paket kupovnih jufki (kore za pitu), ili ako ste napravili svoje tijesto


Pećnicu zagrijte na 220 stupnjeva.


Mladi sir, vrhnje, jaja i so sjediniti. Probajte fil, te ako nije dovoljno slan, dodajte još malo soli.


Istopite maslac i ostavite sa strane.


Uzmite tepsiju u kojoj ćete slagati pitu, i sa par kašika maslaca namazati dno, tako da se jufke ne bi lijepile.


Uzmite jednu jufku i preklopite je par centimetara sa jedne strane. Na preklopljen dio, pokapajte malo maslaca, i stavite fil.


Motajte od strane fila do kraja, i onda pravite male zvrkove.


Ponovite postupak dok ne nestane fila i jufki. Poredajte zvrkove u tepsiju, i pokapajte ostatkom maslaca ravnomjerno.


Stavite u pećnicu dok ne vidite da zvrkovi rumene, a onda prekrijte aluminijskom folijom.


Pecite još 30 minuta.


Kada izvadite pitu iz pećnice skinite foliju, i prekrijte pitu čistom kuhinjskom krpom. Ostavite 15ak minuta da se slegne.


Uživajte!


-M.




182 views0 comments

Recent Posts

See All

25

bottom of page