top of page
Search
  • Writer's pictureMirna Dizdarevic

NADOGRADNJA I LINOLADA

Postoje oni recepti koji su najjednostavniji, kojih se sjećamo od malih nogu, i koji ostanu sa nama do kraja života. Za mene su to palačinke.

Ne znam iz kojeg razloga, ali me palačinke podsjećaju na baku. Mislim da razlog nije zato što ih je često pekla, nego zato što bi stajala pokraj nje i svaku palačinku bi pomno gledala.

Ona mi je i dala recept za palačinke koji pravim već preko 15 godina, koji ja dajem svojim prijateljicama, koji sam dala i svom tati, i koji uvijek ispade savršeno.

Svaki put kada ih pravim, vratim se u period kada bi na maloj stolici stajala do bake u prevrućoj kuhinji, ispitkivala je koliko čega ide, i gledala kako prevrće palačinke.

Taj osjećaj me čini sretnom, znam da je baka sa mnom, i znam da bi bila ponosna što njen recept širim dalje.

Razlog zbog kojeg pišem ovaj post je jer sam pronašla nadograđeni recept za palačinke koji sam morala probati iste sekunde. Inspirirana jednim Insta story-em, odlučila sam isprobati šuškave palačinke.

Za mene je to bio veliki podvig, jer bakin recept za palačinke se ne dira, on je savršen kakav jeste, ali mislim da bi i ona bila sretna šuškavim palačinkama.

Iako sam mlada, tradicija mi je jako bitna. Recepti koji nosim od svojih najdražih su bitni, čine me ispunjenom, sretnom, i vrate me u neko bezbrižnije vrijeme.

Sjetim se tako nekih ljudi kojih možda više nema sa nama, ali su zapravo uvijek tu. Upravo zbog toga, kako nadograđujem sebe, mislim da je u redu s vremena na vrijeme nadograditi i recepte koje nosim sa sobom.

Ovaj recept je tako jednostavan, tako ukusan, i iako nije po recepturi moje bake, sjetila sam se nje kada sam ga pravila.

Detalji, recepti, fotografije, sjećanja, i emocije koje se pojave u datom trenutku su pre bitne. Bitne su jer nas čine osobama kakvim jesmo danas. Dio su našeg identiteta, a u današnjem vremenu identitet se lako gubi u nametnutim vrijednostima koje čitamo i gledamo svakodnevno.

Male stvari su najbitnije.

Nikada nemojte zaboraviti recept Vaše bake, koliko god on bio jednostavan.

Nikada nemojte izgubiti ni pravu/pravog sebe, i nadograđujte se u svakoj sferi Vašeg života.

RECEPT ZA ŠUŠKAVE PALAČINKE SA LINOLADOM I KEKSOM

- 6 jaja

- 3 jušne žlice brašna

- 4 jušne žlice šećera

- 1 vanilin šećer ( ja sam koristila burbon vanilin šećer)

- prstohvat soli

- 250 ml mlijeka

- mljeveni keks i linolada ( Vi možete koristiti bilo koji fil)

Odvojite žumanjke od bjelanjaka.

U zdjelu sa žumanjcima dodati šećer i umiješati dok se ne sjedine sastojci. Dodati malo mlijeka, i nastaviti miješati. Dodati brašno, te nastaviti miješati uz postepno dodavanje ostatka mlijeka.

U bjelanjke dodati prstohvat soli i miksati dok ne budu čvrsti. Bjelanjke drvenom kuhačom dodavati polako u žumanjke, te miješati lagano dok se ne sjedini masa.

Zagrijati ulje na tavi, staviti masu za šuškave palačinke pažljivo. Nožem možete da ih premažete malo po tavi da su što ravnije.

Nakon minutu, minutu i pol, špahtlom idite po ivicama. Ako vidite da se palačinka može dići i da se ne lijepi, dignite je pažljivo i prebacite na tanjur. Palačinka se peče samo sa jedne strane.

Kada ste stavili palačinku na tanjur odmah staviti preko male grudvice linolade sa žlicom.

Kada ispečete drugu palačinku, stavite je preko prve palačinke sa linoladom, i na nju dodajte sloj keksa. Nastavite postupak i kada dođe zadnja palačinka, pospite je keksom, i voćem po želji.

Napomena: ako napravite djeci ovaj recept, morat ćete ga stalno praviti zato što je pre pre pre ukusan!

Dobar tek!

-M.


254 views0 comments

Recent Posts

See All

25

bottom of page