top of page
Search
  • Writer's pictureMirna Dizdarevic

MALO DRUGAČIJI USKRS

Prije svega Sretan Uskrs svima Vama. Obilje zdravlja, ljubavi, i sreće do zauvijek!

Ove godine Uskrs nas je dočekao zbunjene, neke u samoći, neke u depresiji, neke u sreći, neke bez posla, a neki su ga i zaboravili.

Kako sam navikla da većinu praznika ne provodim više sa svojim najbližim, naučila sam cijeniti one praznike kada smo skupa. Kada se okupimo oko stola, smijemo se, zezamo, blamiramo jedni druge po običaju, i možemo se grliti do mile volje.

Isto tako, upravo zbog te daljine, shvatila sam koliko mi je tradicija bitna. Male sitnice koje bi uljepšavale naše praznike, i koje su mi kao djetetu bile odbojne i bezveze.

Te sitnice me danas najviše vesele, njih najviše čuvam, i ne mogu zamisliti praznike bez njih.

Uskrs mi je bio najdosadniji praznik jer kao dijete nisam volila ni jaja, ni hren, ni šunku pretjerno, i peretke koje bi baka pravila svaki put. Jedino što mi je bilo super kod Uskrsa je to da smo farbali jaja i na njih lijepili male sličice.

Što sam starija ti dosadni peretci su mi sve mirisniji i ukusniji, i jela bi ih i kada nije Uskrs.

Ovo je prvi Uskrs da smo D. i ja zajedno, sami, i htjela sam da ovaj Uskrs bude poseban.

Upravo zbog toga sam se odlučila praviti peretke bake Olge.

Čim sam ih stavila u pećnicu i osjetila njihov miris, vratila sam se u djetinjstvo. Bakin i dedin stan, stolice koje i dan danas obožavam, okrugli stol, fini kristal na stolu, svi zajedno- ljepota.

Uskoro ćemo se svi ponovo okupiti, ne treba nam ni povod ni praznik, jer ljubav koju nosimo u nama ne poznaje granice, viruse, daljine, vjeroispovijesti, a ni jezike.

Sretan Uskrs!

PERECI BAKE OLGE

- 10 jaja

- oko 1 kg brašna

- 1 i pol prašak za pecivo

- 11 žlica ulja

- mala žlica soli

- mala žlica šećera

Umutiti 10 cijelih jaja uz postepeno dodavanje 11 jušnih žlica ulja.

Pomiješati desetak žlica brašna pomiješanih sa praškom za pecivo, solju i šećerom. Onda postepeno dodavati ostatak brašna dok se ne formira kompaktno tijesto

Na kraju pouljiti ruke i oblikovati kuglu od tijesta, i ostaviti pokriveno plastičnom folijom da odstoji oko sat vremena.

Malo pouljenim rukama vaditi loptice tijesta veličine manje jabuke, formirati peretak sa rupom u sredini i spuštati jedan po jedan u veliku šerpu ključale, posoljene vode.

Pereci isplivaju na površinu kada su kuhani. Kada isplivaju, okrenite ih na drugu stranu, i nakon 2-3 minute su gotovi.

Izvadite ih na tacnu prekrivenu čistom kuhinjskom krpom da se ocijede.

Upaliti pećnicu na 220 stupnjeva, i peretke poredati na rešetku iz pećnice ili na suhu tepsiju.

Kada su rumeni, izvadite iz pećnice i spremni su za uživanje!

-M.





112 views0 comments

Recent Posts

See All

25

bottom of page