top of page
Search
  • Writer's pictureMirna Dizdarevic

IL’ SI BOS, IL’ SI HADŽIJA, I NIŠTA IZMEĐU

Za svojih 28 godina, hadžijski ćevap sam probala tek prije možda dvije godine. Dakle, jedno od kultnih jela naše kuhinje, koje sam mogla pojesti doslovno na svakome ćošku, ja sam probala prije tek dvije godine. I to nisam naručila sama, nego sam probala od nekoga drugog.


Za svojih 28 godina i malo manje samostalnog života u Sarajevu, izbjegavala sam našu kuhinju. Bila mi je dosadna, neprivlačna, nervirala me, i pitala sam se zar je ovo stvarno najbolje što smo mogli izmisliti.


Dosta mi je bilo pita, ćevapa, sogan dolmi, klepa, itd., i nikada nisam sebi u Sarajevu kuhala našu hranu, osim nekada pite kad mi je baš bilo mrsko bilo šta drugo napraviti.


Trebalo je samo 400 kilometara da ne samo da me više ne nervira naša kuhinja, nego mi i nedostaje. Nedostaje mi jednostavnost recepata, miris, i nepretencioznost naše kuhinje.


Trebalo je samo 400 kilometara da svoju prvu jufku za pitu razvučem u Zagrebu, da napravim prvu sarmu, prvi sitni ćevap, hurmašice, baklavu, tufahije, i na kraju famozni hadžijski ćevap.


400 kilometara je bilo potrebno da mi se iskristaliziraju mirisi od Vječne vatre do Sebilja. Malo prljavštine, malo proljeća, pa kod teta na Markalama zumbuli, a od Katedrale već osjetim mix svih ćevapa na svijetu. Najbolji mirisi na svijetu.


Zar je stvarno potrebno otići, pa čak i samo 400 kilometara u drugom smjeru, da ono što nas nervira počne toliko nedostajati da to nešto tražimo kao ludi? Nisam ja u stvari tražila savršenu pitu, ili ćevap, tražila sam komadić sebe. Komadić mog Sarajeva.


Nisam bosa, nisam hadžija, ali pravim predobar hadžijski ćevap.




HADŽIJSKI ĆEVAP (moja verzija)


- 500 gr teletine izrezane na manje kockice

- 200 ml temeljca ( ja napravim od povrća, ali možete i kocku)

- 2 paradajza oguljena i isjeckana na kockice

- 1 paprika isjeckana na kockice

- 250 gr gljiva, prepoloviti

- malo svježeg peršuna

- 2 mrkve isjeckane sitno

- 1 luk isjeckan sitno

- so, papar

- 4 papira za pečenje izrezana na veće kocke



Luk lagano izdinstati na malo ulja i maslaca. Dodati mrkvicu i teletinu. Kada teletina dobije boje su svih strana, dodati paradajz, gljive, i papriku. Posoliti i popapriti. Ostaviti da se dinsta 10-15 minuta. Dodati peršun i postepeno dodavati temeljac. Ostaviti na laganoj vatri da se krčka, i ako vam ispari sva tekućina možete dodati malo vode.


Pećnicu upaliti na 200 stupnjeva.


Rasporediti sitni ćevap u 4 papira za pečenje, i zavezati svaki sa koncem, ili trakicom koju imate. U tepsiju gdje ste rasporedili svoj sitni ćevap, ulijte malo vode.


Pecite pola sata, izvadite, otvorite, zatvorite oči, i ne budite ludi da još 28 godina ne probate ovo savršeno jelo.






243 views0 comments

Recent Posts

See All

25

bottom of page