top of page
Search
  • Writer's pictureMirna Dizdarevic

DOKLE VIŠE I HUMMUS

Val korone, val rasizma, pa onda opet malo rasizma.

Ne sjećam se zadnji put kada sam se iznutra osjećala zgađeno i ljuto zbog nekog događaja kao što se još uvijek osjećam kada gledam vijesti iz Amerike.

Amerika iz filmova je zemlja snova, zemlja u kojoj od ničega dođeš do nečega. Svi se smiju, zabavljaju, piju Starbucks, i ta zemlja se čini kao zemlja za poželjeti.

Amerika iz stvarnosti je zemlja toliko moralno unazađena, da je prešišala, ja mislim, i Balkan. Nisam mislila da je moguće preći naše brdovite zemlje, ali bome, uspjela je.

Imala sam tu privilegiju da posjetim Ameriku, tačnije NYC, puno puno puta. Kako mi roditelji i jedna sestra žive tamo već preko sedam godina, osjećala sam se kao da je to moj treći po redu dom. NYC je grad koji apsolutno nema nikakve veze sa ostatkom Amerike. To je neko izmišljeno mjesto, odsječeno od svijeta, gdje svi oni ljudi koji se osjećaju kao da su manje vrijedni, ljudi kojima je rečeno da ne vrijede nikako, da nisu dovoljno lijepi, da nisu normalni, da brukaju svoje zajednice i familije, su našli svoje utočište.

NYC je epicentar svjetske gastro scene, različitosti, ali i super užurbanog načina života. Nikada nisam nigdje na svijetu vidjela ljude koji tako brzo hodaju od tačke A do tačke B, i tamo nikada nisam osjetila da je neko izdvojen jer je drugačiji. To je grad koji je jednostavno jedan veliki lonac sa svim mogućim sastojcima na svijetu. Ono što nisam znala, ili nisam htjela da vjerujem, da i na njujorškim policama je stajao jedan onaj začin koji nikako ne volim. Začin koji nekada nesvjesno uzmeš pa staviš u jelo u koje nikako ne pripada. U taj divni lonac različitosti je upao i taj ružni začin, rasizam. Toliko ga je stavljeno, da se čak i moji roditelji polako pakuju da se vrate na Balkan. Da, da, da se vrate!

Gledam videe, vijesti, gledam predsjednika koji kao da je 24/7 urokan nekim prestrašnim drogama obzirom na riječi koje mu izlaze iz usta, i ono najgore, gledam te divne različite ljude koji su prestrašeni.

Nikada se sigurnije nisam osjećala kao u Europi sada, i nikada mi nije bilo jasnije koliko je odgoj od najmanjih nogu važan za shvatanje svijeta u kojem živimo.

Iz toliko sam miješane obitelji, da mislim da ni mom partneru nije jasno koje sve praznike slavimo. Tu je moja snaga, bogatsvo, i moja ljubav prema svim sastojcima i ljudima ovog svijeta.

Putovala sam svugdje, upoznavala sam ljude iz svih dijelova svijeta, i nikada nisam vidjela ništa drugačije u tim ljudima, osim jezika koji je bio drugačiji od mog.

Isto tako, mnogo više imam zajedničkog sa ljudima iz Dohe, Italije, i Slovačke, nego sa većinom ljudi sa naših prostora.

Privilegirana sam da sam upoznala takve ljude, i privilegirana sam da mi je nezamislivo da se nekog ubija i goni jer mu/joj je koža različita.

Uvijek me bolila nepravda, pogotovo onda kada ja ne mogu ništa učiniti, ali sam i dalje u šoku da u 21. stoljeću gledamo snimke kakve gledamo.

Imala sam krize identiteta, imam ih i dalje, jer ne znam šta sam i ko sam, ali nikada nisam imala dilemu jesam li dobar čovjek ili ne.

Mama, Tata, i Hana, hajte vi kući.

Obzirom da slavim različitost svakog dana, i živim je, ovaj recept je mix iz više dijelova svijeta.

PILETINA SA HUMUSOM I PITA/NAAN KRUHOM

Piletinu možete pripremiti kako želite, ja sam je malo začinila i prepekla na gril tavi.

Salatu isto tako napravite po želji.

Premažite hummus preko naana, dodajte salatu piletinu, i koji god svjetski sastojak želite, zarolajte i uživajte!

( Recept za Hummus i Naan su ispod)


NAAN/PITA KRUH

- 306 gr glatkog brašna

- 118 ml jogurta

- 118 ml tople vode

- 1 čajna žlica šećera

- 2,5 čajne žlice kvasca

- pola čajne žlice soli

- 1 jušna žlica ulja

U manju posudicu stavite kvasac, šećer, i mlaku vodu. Promiješajte, i pustite da kvasac nabubri. ( 10ak minuta)

U veću posudu stavite brašno i sol. Dodajte kvasac, jogurt, i ulje. Mijesite dok tijesto ne bude glatko i mekano. Pokrijte tijesto vlažnom krpom, i ostavite da se diže na toplom mjestu oko sat vremena.

Kada se tijesto udupla, rasporedite ga na 7-8 kuglica.

Tavu ugrijte na najvišoj temperaturi.

Svaku kuglicu razvaljajte duguljasto ili okruglasto da je oko 1 cm debljine.

Stavite naan/pita kruh na vrelu i suhu tavu. Kada tijesto krene da raste okrenite. Bitno je da tijesto porumeni sa obe strane.

HUMMUS

- 250 gr slanutka (jedna konzerva)

- 80 ml kvalitetnog tahinija ( SANA tahini)

- 1 čajna žlica soli

- sok jednog limuna

- pola čajne žlice kima

- 4 jušne žlice hladne vode

- 4 jušne žlice maslinovog ulja

- 2 čehna češnjaka

U blender stavite tahini, vodu, maslinovo ulje, isjeckan češnjak, sol, kim, i sok od limuna. Blendajte dok smjesa ne postane skroz glatka.

Dodajte slanutak i blendajte dok se slanutak ne sjedini sa tahini smjesom. Otvorite blender i vidite da li treba dodati još vode ili začina po želji.


Mljac!


M.






132 views0 comments

Recent Posts

See All

25

bottom of page