top of page
Search
  • Writer's pictureMirna Dizdarevic

BOLJE KNEDLA U STOMAKU, NEGO U GRLU

Već sam sigurno par puta spomenula svoju baku, ali nisam dovoljno nahvalila njene knedle sa šljivama.

Iskreno, ona je jedina osoba koju znam da je pravila knedle, i uvijek bi kod nje išli da ih jedemo. Kao i mnoge stvari u djetinjstvu, knedle su mi bile bleh, i jela bi samo onu prezlu okolo, ili eventualno samu knedlu sa puno cimeta i šećera. Šljive bi momentalno završavale na tanjuru nekog ko je ipak znao cijeniti te veličanstvene knedle.

Kada je baka umrla, nisam više ni pomislila na knedle do prije godinu dana. Bilo mi je iznimno žao što nisam uspjela sa njom uspostaviti jednu prijateljsku vezu, gdje mi je mogla pričati više priča o mojoj mami, ili kakva je ona bila kad je bila u mojim tinejdžerskim godinama. Ipak sam bila u godinama kada ne shvatamo koliko su te veze zapravo važne. Veze koje nas vode kroz ostatak života, i uvijek nosimo djelić njih u nama, u našim srcima.

Prije godinu dana, iz vedra neba, toliko su mi se jele knedle sa šljivama, da mi je bilo čudno. Nisam htjela kupovati gotove, jer to nikada ne radim, a i htjela sam na neki način odati poštovanje i prema baki.

Knedle su ispale identično kao njene. Pojela sam ih sama bar 10, i nije mi bilo žao. Svo vrijeme dok sam ih pravila prisjetila sam se nje, njenih malih rukica, pundže, i uvijek nekog blagog osmijeha.

I dalje mi je nevjerovatno kako jedna mala kuglica može izazvati toliko emocija i uspomena, pa čak i knedlu u grlu.

KNEDLE ( sa čim god hoćete)

- 1 kg krompira

- 2 jušne žlice ulja

- 2 jaja

- 400 gr brašna

- 60 gr maslaca

- 150 gr krušnih mrvica

- šećer i cimet

- šljive, jagode, marelice, ili šta god volite da je u knedlama

Skuhati krompir, i napraviti pire bez ikakvih dodataka. Ostaviti da se skroz ohladi.

Dok se pire hladi, istopiti maslac, dodati prezlu, i miješati dok se ne sjedine dva sastojka.

Kada se pire ohladi, pola staviti u zdjelu, dodati 200 gr brašna, 1 jaje, i 1 jušnu žlicu ulja, izmiksati da se sjedini. Dodati ostatak i možda još malo brašna kada krenete mijesiti smjesu rukama da se sjedini.

Tip: Pobrašnite ruke kada pravite kuglice.

Veći lonac napunite vodom, i dok čekate da voda prokuha, pravite knedle.

Knedle pažljivo stavite u ključalu vodu i kuhajte nekih 15 minuta.

Čim izvadite iz lonca, stavite u prezlu da se zalijepi smjesa za njih.

Uživajte!


-M.




181 views0 comments

Recent Posts

See All

25

bottom of page